Bangladešská víza

7. october 2013 at 8:49 | Sf2 |  BANGLADESH
Viza Bangladesch 1.1.2013
Ráno jsem si hezky přivstal už v 8 místního času byť se mi podarilo usnout někdy ve 4 ráno ale to připisuji tomu, že jsem tu teprve druhý den a ono to chvíli trvá než se ten můj evropský metabolismus zvykne na zdejší rytmus a hlavně ten časový posun ku předu 5 hodin a do toho to teplo a vlhko, které mám sice rád, ale stejně vím, že je to vyčerpávající. Večer jsem si před hotelem koupil nasekaný ledový ananas a tak dnes jsem měl o výbornou snídani postaráno.
Venku už byl šrumec jako vždy a tak jsem si chytil mototaxi a už jsme frčeli na Bangladéšskou ambasadu v Bangkoku, na adrese

Embassy of Bangladesh in Bangkok, Thailand

Email:
bdootbkk@truemail.co.th
Website

protože jsem si přece jenom říkal sám sobě , že bude lepší vyřídit víza v Thajsku, kde se již přece trošku orientuji.

Vzdálenost od hotelu jsem odhadoval tak na necelých dest kiłometrů a tudíž by mototaxi nemuselo býti moc drahé. Chytil jsem si prvního čudlíka ukázal mu adresu na mobilu pokýval hlavou a mohli jsme vyrazit. Při mé dotazu v thajštině kolik to bude stát se na chvíli zamyslel a pak odpověděl samozřejmě v thajštině že padesát báthů. Ok řekl jsem si, to docela ujde a už jsme frčeli.

Jenomže to že thajec odkýve souhlas že něco ví,či rozumí nemusí znamenat, že tomu opravdu tak je, či teprve bude. I v tomto případě mě nezklamal a to bylo tím že to prostě nemohl najít tu Bangladešskou ambasádu. Po půlhodině motáním v klikatých uličkách jsem mu poradil, ať se zeptá nějakého dalšího taxikáře, což se nakonec stalo. Taxikář který se líně opíral o svůj pracovní nástroj, mu to začal vysvětlovat a evidentně byl i starší a až s velkým důrazem, že jak to že to nemůže najít když je to tak jednoduché. No po této smršti to můj driver konečně našel a já jsem konečně stal před vstupem do Bangladéšské ambasády.
V příjemné klimatizované čekárně a odbavovací místnosti byl pouze jeden asijský pár, který se akorát chystal k odchodu a tak jsem byl hned na řadě. Žádost jsem měl již předvyplněnou a tak to šlo vše hladce až na jednu malou vyjímku a to byla platba poplatku za vízum. Úřednice mi podala vyplněnou jakousi složenku na částku 680 thb a že to musím jít zaplatit do nedaleké Krungthai bank a pak že se mám vrátit zpět a teprve může být má žádost oficiálně podána. No trochu mne to překvapilo, ale jiný kraj jiný mrav. Provděpodobně vláda nevěří svým vlastním ambasadorům anebo z nějakého důvodu nesmějí mít přístup k penězům. Tak si to šinu pěkně do dané banky která naštěstí byla za prvním rohem. V bance naklušu pěkně ke přepážce s přesně připravenou částku, ale ejhle bankovní úředník chtěl po mne dalších 25 thb za to že tam vůbec ty peníze mohu složit. Koukám že banky jsou stejné na celém světě. No nedá se nic dělat, zaplatil jsem a mazal jsem zpět na ambasádu. Teď už nic nebránilo k podání mé žádosti, že mohu navštívit tuto zemi. Na můj dotaz kdy vízum bude hotové mi sdělila, že zítra odpoledne v půl čtvrté. Ok nezbývá mi nic jiného než si jestě jednu noc prodloužit v Bangkoku. Druhý den jsem se musel z hotelu odčekovat ve dvanáct hodin a přemýšlel jsem co budu ty tři a půl hodiny dělat. Vzal jsem opět mototaxi a opět za stejnou částku jsem si to šinul ještě jednou k ambasádě. Ta ještě byla zavřená a tak jsem se coural po okolí. Cestou jsem potkal masážní salon a hned byl nápad na světě co budu dělat. Dal jsem si hezky dvouhodinou masáž nožiček za celkovou slevu 350 thb. Pěkně jsem si u toho pospinkal a vyšlo to akorát na daný čas, kdy bych měl obdržet zpět svůj pas i s vízem. Za pultíkem opět stejně zahalená bábuška, která mě podala s usměvem můj pas a mohl jsem mazat zpět za mým kamošem na Pataju kde bydlí. Opět mototaxi na bus station Ekamai a měl jsem štěstí autobus jel hned za 5 minut. Takže ve finále vše v pořádku. Oh my Budha zůstaň se mnou na cestách.

Be the first one to judge this article.

Comments

1 Kat Kat | Email | 14. september 2017 at 20:04 | React

Ahoj, chtěl po tobě někdo zvací dopis? četla jsem, že je potřeba :) Díky

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.